Top 3 retail trends i 2021

Trends vi skal forholde os til 2021 – lær om hvordan COVID-19 har været med til at udforme

nye trends.

Retail design, indretningshjælp, indretningsarkitekt, inventar, butiksdesign, butiksindretning, butiks koncept, inventar design, butiksmøbler, kontorindretning, plantegning, messe design, showroom, shop in shop, konceptudvikling, design virksomhed, Indretnings løsninger, kæde koncept, podie, disk, display, indretning af butik, design af inventar, hjælp til butiksindretning, hjælp til kontorindretning, hjælp til indretning. arkitekt tegning, plantegning, 2D tegning, 3D tegning, brainstorm, moodboard, tekniske tegninger, målfaste tegninger, produktions tegninger, interior, interiør, butiksbesøg, Store Check. re-design, successful spaces, brand DNA, brand managenet, space management, visual merchandiseing, strategi og viden, retail solutions, kundeflow, kundeadfærd, belysning, forbruger adfærd, trend, trendspoting, totalentreprise, online vs. offline, retail blog, retail news, 360 graders retail, the future of retail, mega trends, omni channel, MODUS A/S, modus.dk, viden, vækst, fleksibilitet, videresalg, top 3 trends, trend, covid, coronavirus

Trends i 2021

  • Øget fleksibilitet

  • Levere fysiske detailoplevelser på online platforme

  • Videresalg som en integreret del af detailhandlen


I forbindelse med COVID-19, ser vi mange spændende tiltag og trends indenfor retail, hvor virksomheder har en mere fleksibel og eksperimenterende tilgang, og virksomhederne bliver mere modstandsdygtige og fremadskuende.


Vi har set mange innovative tiltag indenfor online platforme, der oversætter fysiske oplevelser til noget, der ikke længere kræver fysisk tilstedeværelse. Her er det blandt andet livestreaming, som vi har set vinde indpas i branchen. Livestreaming giver mulighed for at fremvise nye produkter og koncepter, via en platform, hvor man kan nå ud til utroligt mange mennesker.


Vi vil desuden i højere grad se virksomheder, der gør videresalg til deres forretningsgrundlag. Videresalg er ofte noget der sker forbrugerne iblandt, men ved at detailhandlen imødekommer forbrugerens behov, vil salget i højere grad blive flyttet over i retailbranchen. Her bliver der skabt rum og platforme for videresalg, som gør det nemt for forbrugeren at tilgå og benytte sig af.