top of page

NEW RETAIL - DEN EVIGT FORANDRENDE BUTIK

De fysiske butikker som vi kender dem i dag, kan se frem til en spændende og udfordrende tid, i de kommende år. I takt med den digitaleudvikling har de fysiske butikker fået en ny rolle, som bør tilpasses forbrugernes købsadfærd og forventninger.


Luksusbaby.dk, Retail design, indretningshjælp, indretningsarkitekt, inventar, butiksdesign, butiksindretning, butiks koncept, inventar design, butiksmøbler, kontorindretning, plantegning, messe design, showroom, shop in shop, konceptudvikling, design virksomhed, Indretnings løsninger, kæde koncept, podie, disk, display, indretning af butik, design af inventar, hjælp til butiksindretning, hjælp til kontorindretning, hjælp til indretning. arkitekt tegning, plantegning, 2D tegning, 3D tegning, brainstorm, moodboard, tekniske tegninger, målfaste tegninger, produktions tegninger, interior, interiør, butiksbesøg, Store Check. re-design, successful spaces, brand DNA, brand managenet, space management, visual merchandiseing, strategi og viden, retail solutions, kundeflow, kundeadfærd, belysning, forbruger adfærd, trend, trendspoting, totalentreprise, online vs. offline, retail blog, retail news, 360 graders retail, the future of retail, mega trends, omni channel, MODUS A/S, modus.dk

Med en konkurrence fra et øget onlinesalg, kan fysiske butikker ikke længere kun fungere som almindelige salgskanaler, i stedet skal den nu betragtes som et brandopbyggende-miljø, hvor kunderne kan komme og få en personlige købsoplevelse, der ikke kan genskabes online.


For at holde butikkerne relevante skal detailhandlere udnytte de fysiske forretningers indbyggede sensoriske fordele i forhold til e-handel. De skal derved udnytte oplevelser hvor kunderne har mulighed for at røre, lugte og prøve produkter, samt sikre, at oplevelserne både er sjove og praktiske. Ellers vil kunderne simpelthen ikke gide at tage turen ind til butikken.


Det betyder at opretholdelse af en overbevisende kundeoplevelse kræver, at detailhandlerne re-designer deres butiksformater. Og der er ingen tid at spilde; konkurrenterne bevæger sig hurtigt.


Redesignet bør ses som en løbende proces, hvor man konstant holder fingrene på forbrugerpulsen. Ifølge dataindsamlingsvirksomheden Mckinsey & co. kan et re-design udført med løbende ændringer øge salget med 10 til 15 procent og kundetilfredshed med 20 procent, alt inden for et år eller mindre.


Hvad skal der til?

Hvad skal detailhandlere gøre i stedet? For hurtigere og billigere formatudformning, der hurtigt giver afkast på investeringen, anbefales der en tilgang, som griber kreativitet og hastighed gennem kommerciel designtænkning.


Vores rolle i MODUS, er derfor at designe tiltalende og oplevelsesrige miljøer til forbrugeren, som gerne er tænkt ind på tværs af kanalerne. – Miljøer som forbrugeren vil huske og vende tilbage til gang på gang.

En retail designer er uddannet til at designe, udvikle og nytænke kommercielle rum med et strategisk eller et operationel mindset, som ikke koster ekstra i forhold til traditionel butiksindretning.


MODUS har bl.a. designet Aalborgs største børnetøjsbutik for Luksusbaby.dk. Her er der implementeret forskellige løsninger i butikken - i form af mulighed for onlineshopping, char support, "hæng ud område" til de unge, legeplads, samt et afskærmet område til nybagte forældre. Alle løsninger har bidraget til salget er staget med 27% i butikken. Læs mere om projektet her: https://www.modus.dk/inspirerende-indretnings-miljø


Comments


bottom of page