For at skabe en succesful butik, som kunderne har lyst til at besøge igen og igen, er det vigtigt at arbejde fokuseret på at skabe en god atmosfære til din kernemålgruppe.
Teorien om De 5 L'er forklarer noget om, hvilke faktorer du med fordel kan kigge på, når du skal sørge for en god atmosfære i din butik.
Lys
er en vigtig faktor for både at fremhæve produkter og dermed øge salget af dem, men også for at skabe den rette stemning. I et prøverum kan lyset f.eks. være altafgørende for om kunden ender med at købe det tøj, som han eller hun prøver.
Lyd
er også en vigtigt faktor for skabelsen af en god stemning. Her skal man vælge om musik passer ind i konceptet og dernæst skal man udvælge lige netop dét, der passer til din målgruppe.
Luft
er vigtigt at forholde sig til i en hvilken som helst butik. Om det dufter af friskkværnede kaffebønner, friske blomster eller savsmuld, så skal det passe til konceptet og dén oplevelse, du gerne vil give din kunde.
Layout
er også kendt som kundeflow, og det fortæller noget om hvordan kunderne bevæger sig rundt i butikken. Ved at placere inventaret klogt, kan man vælge hvordan kunden bliver ført rundt i butikken, og man kan derved bedre styre hvilke produkter de køber.
Liv
det tiltrækker kunder, når der er kunder i butikken. Liv skaber liv, og sådan er det også i butikkerne. Lok f.eks. kunderne til med events, kampagner eller lignende, så der altid sker noget i din butik.
MODUS har designet og leveret butikker for mange forskellige typer brands. Både store og små butikker i alverdens forskellige brancher.
Har du brug for hjælp og sparring til din næste butiksåbning eller ombygning?
Kontakt os til en uforpligtende snak
Comments