’Design Thinking’ er et begreb der de seneste år har vundet frem. Men hvad er det og hvorfor er det vigtigt at have fokus på?
’Design Thinking’ handler om den dybe forståelse af de mennesker eller den målgruppe som man designer til. At skabe en indsigt i deres adfærd, behov og holdninger og bruge det i sin designproces. Det er essentielt at man, som designeren, kan se ind i de udfordringer som brugeren oplever.
Der er ikke et egentligt facit på ’Design Thinking’ men det siges, at begrebet dækker over 5 stadier, som er:
Empatisér med din målgruppe og gå i dybden med undersøgelse af dennes behov
Definér målgruppens udfordringer og konkretisér hvilke behov der opstår
Brainstorm og skab retning for dine idéer
Design løsninger ud fra dine idéer gennem eksperimenter og prototyper
Test din(e) løsning(er) af og vurdér om der skal ske et redesign
Ved at bruge ’Design Thinking’ som en støttesnor i sin designproces, sikrer man derved at skabe design der er relevant for brugeren.
Hos MODUS har vi stor fokus på at skabe design der målretter sig til målgruppen. Hvad end det er et butiksdesign, et kontormiljø, et venteværelse eller noget fjerde så har vi altid brugeren i tankerne. For med vores faglige baggrund, kompetencer og erfaringer ved vi, at et designkoncept bedst har succes, hvis det skabes i samråd med brugeren.
Skab design med ’Design Thinking’ og få succes!
Har du lyst til at høre mere om vores arbejdsproces og de ydelser vi tilbyder i MODUS?
Comments